Workshops på Jusek

Som vanligt går tiden fort ute på LIA. Nu har jag redan varit på Jusek i tre veckor och avrundar arbetsveckan med en ny rapport om vad jag hittills fått göra som praktikant på Juseks kommunikationsavdelning.

Under min andra vecka på Jusek fick jag vara med på två intressanta workshops. Byrån The Amazing Society kom hit och höll en strategisk workshop för Jusek på sociala medier. Fokus låg på målsättningarna för Juseks närvaro i sociala medier under 2015/16 och på workshopen gick vi bland annat igenom;

  • Intressanta nyheter inom sociala medier
  • Strategi och taktik för Jusek
  • Målgrupper och CRM data
  • Budget och kanalval
  • Kommunikation och aktiviteter
  • Materialtyper för Facebook, Twitter och LinkedIn

sociala-medier-workshop

Dagen efter var marknadsföraren Eva Maria Åkesson här höll en workshop kring hur Jusek bäst rekryterar, behåller och utvecklar studentmedlemmar. Workshopen pågick under hela dagen och gav mig större insikt i hur Jusek arbetar med medlemsrekrytering riktad mot studenter.

Under veckan var det även premiär för Juseks nya karriärpaket med 5 kostnadsfria karriärtjänster för Juseks medlemmar; karriärlunch, mentorsprogram, granskning av ansökningshandlingar, hjälp med LinkedIn-profil och karriärrådgivning. Detta firades med tal om karriärstjänsterna och tårta :)

Återkommer med ett nytt inlägg om livet som praktikant på Jusek nästa vecka. Tills dess, trevlig helg!

  •  Missa inte mitt tidigare inlägg Kommunikatör på Jusek om du vill läsa mer om min praktik som Kommunikatör på Jusek.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *